Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

tisdag 17 juli 2012

TRIGGERS, KÄMPA!

Vissa dagar är svårare än andra

Idag åker barnen till sin pappa för 2 veckors semester. Typisk, jobbig trigger. Det hade varit gott att koppla av i soffan, med ett (!) glas vin. Men icke! Det får bli en kopp te.

Annars är detta med triggers klurigt. Det kan vara en jobbig dag på jobbet eller en riktigt framgångsrik och lycklig dag också för den delen. Det är såna dagar som man önskade att det var så enkelt som många säger. - Det är bara att sluta dricka! Visst är det så enkelt och ändå så svårt. Istället pågår ett litet krig i hjärnan och kroppen. Oftast vinner mitt lilla förnuft, men tyvärr har förnuftet också förlorat någon gång. Då tar man sig ett återfall.

Att sluta dricka är jättebra. Att ta återfall är jättedåligt. Och ändå händer det. Jag antar att det är där sjukdomen alkoholism kommer in. Jag tycker det är en märklig företeelse att jag inte alltid är tillräckligt stark för att stå emot, att jag till och med kan övertala mig själv att jag är värd ett glas vin, som "alla andra". Men fy vad skruttigt man mår efter. Det är ett nederlag och en skam utan dess like.

Så mitt tips till dig, stå emot dina triggers och gör något helt annat än vad du brukar. Hälsa på en vän, ge dig ut och spring, mys till det med en kopp te. Du kommer att känna dig så mycket bättre i morgon.

2 kommentarer:

  1. Helt rätt Anna, du är stark vare sig du vill eller ej så fixar du det mesta och det du inte klarar av låter du andra fixa åt dig. Man kan alltid som jag ägna en dag till att sortera båda kläder, plank och grus och sten och därefter åka till sortergård. Det tar ungefär en dag, sen grillar man marsmelåss som Jionathan sa. Må gott, Daniel

    SvaraRadera
  2. Marsmelåss, tycker jag låter toppen, Daniel! Tack för de kloka orden. :)

    SvaraRadera